maandag 22 oktober 2012

Twaalf Bar Blues akkoordprogressies

Het kennen van je twaalf maten blues Akkoordenschema's is een van de beste manieren om een ​​greep te krijgen op gitaar spelen. Zodra u inzicht in de basisprincipes van blues gitaar, kunt u beginnen te experimenteren met het improviseren in het akkoordenschema en om uw eigen stempel op de muziek.

De twaalf maten blues akkoordenschema is zeer veel gebruikt in pop-en rockmuziek. Als u geluisterd en geprobeerd om een ​​aantal blues nummers te spelen, zul je begrijpen hoe populair deze fundamentele akkoord volgorde is. In het spelen van blues gitaar neemt u de belangrijkste akkoord van het nummer dat je speelt, dat is de "tonic", de vijfde stap van de schaal - de "dominante", en het akkoord onder de dominante, de 'Subdominant', of de vierde stap. Dus als je een nummer afspeelt in de toonsoort E uw tonic akkoord is E, de subdominant is A en de dominante is B. Als je speelt in de sleutel van A, je akkoorden zijn A, D en E.
In muzieknotatie je akkoord sequence, wordt vaak geschreven in Romeinse cijfers. In het geval van de twaalf maten blues akkoord progressie, zal het worden geschreven als I IV V Met behulp van deze notatie kun je vertellen welke akkoorden je gaat gebruiken in een willekeurige toets.
Dus laten we eens kijken hoe de twaalf maten blues akkoordenschema echt vordert. Nou, de eerste vier maten gebruiken de tonica akkoord, in de vijfde en zesde speel je de subdominant, in de zevende en acht u de tonica weer te spelen, in de bar van negen is het de dominante, in de bar van tien is het de subdominant en in de elfde en twaalfde bars het is de tonica, of in dit bar van het dominant septiemakkoord wordt meestal gebruikt om voor te bereiden op de tonica akkoord om de progressie opnieuw te beginnen.
Het feit is dat het Septiemakkoord wordt veel gebruikt in blues in plaats van alleen de rechte Majeur akkoord. Dit maakt het akkoord volgorde in de sleutel van de E er als volgt uitzien:
E7 E7 E7 E7
A7 A7 E7 E7
B7 E7 A7 E7
Of je kan gewoon spelen septiemakkoorden in de vierde en twaalfde bars als volgt:
E E E E7
A A E E
B A E E7
Of je zou kunnen spelen alle majeurakkoorden, behalve voor de subdominant en de uiteindelijke bar:
E E E E
A7 A7 E E
B A7 E E7
Dus daar heb je een paar variaties in de twaalf maten blues akkoordenschema reeds. Zodra u het gevoel van de progressie het gebruik van open akkoorden, kunt u proberen te experimenteren met de barre en de macht akkoord versies van de basis-akkoorden.